Konkurs namenjen svim startapima koji razvijaju softverska rešenja u Republici Srbiji. Prijave za učešće moguće do 30. avgusta 2017. godine.

Švajcarska softverska agencija „Namics” organizuje konkurs namenjen startapima koji razvijaju softverska rešenja u Republici Srbiji sa ciljem da im pomogne pri unapređenju ideje, uklanjanju potencijalnih nedostataka u biznis konceptu i što uspešnijem lansiranju proizvoda na tržište. Otvaranjem konkursa koji će trajati do 30. avgusta u ponoć „Namics” želi da podstakne tehnološko preduzetništvo i da osnaži srpsku softversku zajednicu.

Najbolje kandidate na konkursu odabraće panel eksperata, koji čine švajcarski i nemački softverski stručnjaci sa više od dve decenije iskustva u razvoju digitalnih rešenja. Najperspektivniji startapi, odabrani prema parametrima konkursa, dobiće priliku za „jedan na jedan” konsultacije sa ekspertskim panelom, sa fokusom na mogućnosti za dalje unapređenje i razvoj predstavljenih startap koncepata.

„Panel je sastavljen od eksperata koji su radili na projektima za najveće svetske kompanije kao što su ABB, Medela, BASF, Ciriški aerodrom, Daimler i Victorinox i koji već dvadeset godina osvajaju najprestižnije nagrade u evropskoj digitalnoj industriji. Deleći iskustvo stečeno u softverskoj industriji, vodeći se sopstvenim usponima i padovima, ali i aktuelnim potrebama softverske industrije panelisti će pomoći srpskim startapima da unaprede svoje ideje i da pripreme sve pojedinosti za plasiranje ideje na tržište”, istakla je Ketrin Simon iz „Namica” povodom početka konkursa koji će nositi naziv „Startap. Expertise. Upgrade. Namics”.

Simon ističe da ih je na organizaciju konkursa navela činjenica da samo jedan od deset startapa u Srbiji uspe: „Startapi neprestano promišljaju šta je njihov proizvod, ko su im klijenti, kako izgleda njihovo tržište i kako da prodaju proizvod na tržištu. Međutim, iskustvo je pokazalo da se taj neprekidan proces retko završi očekivanim ishodom. Startapi skoro uvek razviju ideju do kraja, ali se prilikom izlaska na tržište pokaže da za nju ne postoji interesovanje. Nekad je lansiraju u pogrešnom trenutku, a nekad naiđu na druge prepreke kao što su razilaženje vizija ljudi u timu i nedovoljna podrška okoline. Sve to utiče na krajnji rezultat i uspeh jedne startap ideje. Iako je razvijanje startapa jedan veliki proces učenja, startapi ne moraju da uče samo iz sopstvenih grešaka, već im i iskustvo drugih može pomoći u prevazilaženju prepreka i kreiranju dobrog krajnjeg proizvoda”, istakla je Simon.

Organizacijom konkursa „Startap. Expertise. Upgrade. Namics.” švajcarski „Namics” želi da pomogne osnaživanje čitave softverske zajednice u Srbiji: „Potrebe za različitim softverskim rešenjima rastu u čitavom svetu, a uz to danas je mnogo lakše nego ranije pokrenuti globalni biznis iz lokalne sredine. Na taj način osnaživaće se industrija jedne države i širiće se profesionalna zajednica, kao što je u ovom slučaju softverska zajednica. Kako bismo sve to pomogli, dužnost kompanija koje su se pozicionirale na tržištu je da se uključe u razvoj istih tih zajednica bilo kao edukatori, saradnici, mentori ili investitori”, dodala je Ketrin Simon.

Konkurs „Startap. Expertise. Upgrade. Namics.” je besplatan i namenjen je svim tehnološkim startapima iz Republike Srbije. Svi zainteresovani startapi mogu da pošalju svoj predlog projekta do 30. avgusta, a javna prezentacija predloženih rešenja zakazana je za septembar. Prijave za učešće i detaljne informacije dostupne su putem linka: https://www.namics.com/en/news/2017/startup-competition/.